Ads Top

Kapuska Yemeği ve Kızılay Çadırı

Allah kimseyi açlıkla terbiye etmesin.

Hiç unutmam, sene 1999 Gölcük depreminden yaklaşık 1 ay kadar sonra. Yaşıyoruz ama resmen bedava yaşıyoruz. Sabahı ayrı dert akşamı ayrı dert, dertler derya resmen.
Ev ahalisi yok, onlar memlekette, abimle ben gölcükteyiz, benim sınavlar vardı onun için döndük memleketten. Ne abim ne de ben yemek yapmıyoruz, peynirdir, zeytindir, yumurtadır kahvaltılık hesabı takılıyoruz. Lokanta filan desen mahallede öyle bir yer yok, zaten her yer yıkılmış, akşamları kimse dışarı çıkmıyor, ölüm sessizliği hakim dışarıda. Çarşıya çıksan dönmesi ayrı bir dert, otobüs bile yoktu sanırsam belirli bir saatten sonra. Durum o derece vahim işte.

Haftalar olmuş boğazımızdan sıcak yemek geçmemişti. O gün sabah kahvaltı yapıp çıktım, okulda sınavlara filan girdim öğlen de bir şey yemedim artık akşam hava kararmasına 1-2 saat var, nasılda karnım aç, eve doğru gidicem artık, amacım hava kararmadan eve varmak. Bir baktım yolumun üzerinde bir kalabalık, ne oluyor ne bitiyor diye merakla gittim ki Kızılay çadırı, fazla sırada yok Allah dedim, girdim hemen sıraya kurt gibi acıkmışım ve sıcak yemek dağıtılıyor hem de bedava! 5-10dk ya sıra bana geldi çorba vardı kapuska vardı, pek sevmiyordum kapuskayı o güne kadar, çorbayı hemen sıcak sıcak salladım, kapuskaya geçtim acılı acılı, sıcak sıcak bir yedim bir yedim anlatamam, yetmedi tekrar sıraya girdim sadece kapuska aldım oturdum onu da yedim. Hayatımda yediğim ve unutamadığım enfes yemeklerden birisiydi o kapuska. İster açlıktan deyin ister yokluktan deyin. Ne derseniz deyin Allah insanı açlıkla terbiye etmesin.

Şimdi ne zaman kapuska yesem bu gelir aklıma, oruç tutarken çok acıkırsam bugün gelir aklıma, ne zaman ramazan çadırında yemek sırasındaki insanları görsem bu gelir aklıma, ne zaman Kızılay`ı görsem bu gelir aklıma.
Ne zaman ki ıvır zıvır için memnuniyetsizlik yaptığımı hissetsem, nefsime hakim olamadığımı düşünsem bu olay gelir aklıma.
Gösteriş için ağız burun kıvıran insanlar görsem, çok daha önemli ihtiyaçları olduğu halde sırf çevresine hava atmak için lüzumsuzluk derecesinde para harcayan insanları görsem bu gelir aklıma, elindekiyle yetinmeyi bilmeyen insanları görsem bu gelir aklıma.

Bilmiyorlar ki aslında böyle olağan dışı durumlarda insan gayet ilkel bir hal alabiliyor, ilk öncelik karnını doyurmak sonra sığınacak ve uyuyacak sıcak bir yer aranıyor. Kimler ne hallere bürünüyor görseniz korkarsınız.

Siz siz olun başınıza gelmeyen bir durum için ahkam kesmeyin.

Sizin için sıradan bir kapuska başkası için çok daha anlamlı olabilir.